lunes, 5 de marzo de 2007

"María Antonieta" (Marie Antoinette)

"María Antonieta" (Marie Antoinette)

Directora: Sofia Coppola

Actors: Kirsten Dunst, Jason Schwartzman, Rip Torn, Judy Davis, Asia Argento, Marianne Faithfull, Steve Coogan

USA-França, 2006. 123 min. Color

Primer tinc que avisar que no sóc cap fan de Sofia Coppola. "Las vírgenes suicidas" no em va semblar res de l'altre món, i la moderneta (adjectiu que sembla inventat per definir a la filla del insigne Francis Ford) "Lost in translation" (per cert, pel.lícula artificial com poques) no em va emocionar precisament. Així que clar, tota la parafernalia que acompanyava "María Antonieta" espantava una mica. Que si la radical utilització de la música (moderna), que si la posada en escena, que si la controversia al Festival de Cannes...
Al final, un cop vista la pel.lícula, he tret algunes conclusions.
Començem. "María Antonieta" no m'ha semblat de cap manera una pel.lícula trencadora. La música (tan comentada per tothom!) encaixa bé amb les imatges. Tot i que sense veure la pel.lícula pugui semblar el contrari, la veritat es que no desentona gens. Això sí, a vegades, veient el film, tenia la sensació que més que necessitat per utilitzar aquest tipus de música, semblava més un capritx que la director és volia donar...
Seguim. També crec que la pel.lícula té, a estones, algun problema de ritme. A vegades la narració s'encalla una mica. I si enlloc de durar 2 llargues hores, Coppola hagués tallat, una mitja hora, potser hi hauria sortit guanyant.
Tota la pel.lícula està rodada amb molt bon gust. Tota? Bé, tota... Les escenes posteriors al naixament del primer fill de María Antonieta, que transcorren al refugi que li regala el rei... bé, són 5 minuts, que francament, semblen un anunci de colonia. Però un bon amic m'ha tranquilitzat. Aquests minutets segurament els haurà rodat el germanet de Sofia, Roman Coppola.
Més. Kirsten Dunst està molt bé en el seu paper. No és una actriu que a mi m'apassioni gaire, però a "María Antonieta" està esplèndida. Com en general la resta dels actors.
"María Antonieta" no m'ha apassionat, ni m'ha desagradat, tot i que de moment em sembla la millor pel.lícula de la seva jove directora. Però no estic gens d'acord amb els companys cinèfils que s'han quedat meravellats amb la tercera pel.lícula de Sofia Coppola.

No hay comentarios: